Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: Kerronko lapselle?
Hei,mussun olen Kaisan kanssa samaa mieltä että kertominen kannattaa.Elämässä on kaikenlaista muutakin pahaa mitä lasten täytyy oppia ymmärtämään. Olen aika monen omaisen/läheisen/lapsen sanoneen:"Miksei tätä ole kerrottu mulle?"Omille lapsilleni kerroin aikanaan avoimesti sairaudestani,en tiedä ymmärsdivätkö kuinka vakavasta asiasta oli kyse mutta olisi ollut todella vaikeata sitä salatakaan,en tosi nähnyt siihen syytäkään.Eivätkä he kuitenkaan mielestäni ole mitenkään siinä pelossa että tauti uusisi,he ovat nähneet että "parantua" voi.
Joskus on varmaan hyväkin tietää tälläisistä asioista ajoissa,mistä sen tietää koska se on se"oikea aika" jos sitä jää odottelemaan..Helppoahan se ei ole mutteipä se luultavasti ajan kuluessa helpommaksi tule.Joskus on hyvä kuunnella noita omiakin tuntemuksiaan,siis jos sinusta nyt on alkanut tuntua että haluat tyttärellesi kertoa,se lienee jonkinlainen"merkki"että asia täytyy selvittää.Ehkäpä se on itsellesikin hyvä asia:)
Toivotaan että jaksetaan/saadaan tehdä lumitöitä vielä monta vuotta!
- Kerronko lapselle?mussun
- Re: Kerronko lapselle?kaisa62
- Re: Kerronko lapselle?soikku
- Re: Kerronko lapselle?Karhutar
- Re: Kerronko lapselle?Karhutar
- Re: Kerronko lapselle?Kristitty Lilja
- Re: Kerronko lapselle?mussun