Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Miten syöpähoitojen jälkeen elämäsi muuttui ehkä paremmaksi, ne hyvät muutokset...

Elämän pysähtyminen, hidastuminen ja rauha antoivat mahdollisuuden vetäytyä syvempään tietoisuuteen noista kaikista mainitsemistasi asioista. On ollut aikaa tuntea, ajatella ja kokea, sillä elän yksinäni.
Tämä kokemus on niin vaikuttava, että sitä on vaikea sanoin selitellä. Mutta samoin kuin sinäkin sanot, tunnen turvallisuutta ja elämä kantaa eteenpäin. Teen sen, mikä on luonnollista tehdä. Elämän tuomat kuviot ja oma minä on helpompi hyväksyä ja toisetkin saavat olla, mitä ovat. Voimia ei tarvitse hajoittaa turhiin jahkailuihin.
Minulle on lisäksi hengellinen ulottuvuus laajentunut antamaan valtavan valoisan näköalan kaikkeen.
Olen kiitollinen tästä elämän koulusta, joka on sopiva juuri minulle. En oleta, että kaikki ne nuoremmat ihmiset, joilla elämä on vaikeutunut monin tavoin syövän vuoksi voisivat tuntea näin. Elämän jatkoaika on kuitenkin varmaan iästä riippumatta arvokas lahja kaikille.
hilleviivi | 3.11.2009 klo 13:59:42