Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Neljän vuoden tarkastus edessä
Neljä vuotta sitten olin saanut ensimmäiset sytostaatit ja jähmetin sisimpäni kaikilta syöpään liittyvilta ajatuksilta. Olin sairaslomalla kaikkien hoitojen ajan, mutta vältin kyselemästä mitään ennusteistani. Sairastin gr.III munajohdinsyöpää, ja levinneisyys oli IIIa. Tässä olen. Nuorempi tyttäreni pääsi ripille tänä kesänä, vanhempi täyttää 18 vuotta. Ajatus syövästä ei pahemmin paina enää mieltä, mitä nyt aina kuukauden ennen seurantoja. Kuinka onnekas olen! jaksaisinpa sen aina muistaa yksinhuoltajan arjen keskellä. Rahahuolet, kiistelyt hankalan naapurin kanssa, antaisin kaiken mennä ohi korvien ja ymmärtäisin. Minä olen saanut hoitaa tärkeintä tehtävääni eli kasvattaa lapsia terveenä nyt jo yli kolme vuotta, ja olen elämäni kunnossa. Töitä riittää, ja rakkautta, toki myös vaikeuksia. Syövän rinnalla kaikki löytää oikeat mittasuhteet.Kiitän kaikkia jotka ovat rukoilleet puolestani, ihania ystäviä, jotka väsymyksen hetkellä tulivat tekemään suursiivousta; sairasta äitiäni, joka istui aina kiikkutuolissa vierelläni sytostaattien jälkeen ja jakoi ahdistukseni.
Ja ennen kaikkea Naisten klinikan os.11 mahtavaa henkilökuntaa ja leikkaavaa lääkäriä, Mikko Loukovaaraa, jonka ansiosta olen nyt tässä. Niin siis, markkeri oli 8, joten oletan kaiken olevan edelleen kunnossa.
- Neljän vuoden tarkastus edessäIsolde