Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Kauanko kestää palautuminen sädehoidfon jälkeen?

Iho oli sellainen kun olisi saanut liikaa aurinkoa.Viikko sädehoidon loppumisen jälkeen iho oli rakoilla.Olihan sitä aluksi tietenkin väsynyt,mutta kyllä se vähitellen meni ohi.En muista oikein hyvin niitä aikoja ,sillä minulla on mennyt jo yli kolme vuotta.Kun kirurgi teki lähetteen leikkaukseen hän mainitsi sädehoidon aiheuttamista ihovaurioista.Olin yli kolme vuotta yksirintainen.Olin yli vuoden leikkausjonossa.Sai sitten peruutuspaikan.Se oli maanantai kun minulle soitettii,että tulenko tiistaina sairaalaan niin keskiviikkona leikataan.Leikkaus oli rankempi kun olin odottanut.Minut vietiin ensimmäisenä leikkaussaliin ja osastolle minut tuotiin 18.30.Minulla pienennettiin toista rintaa ja kohotettiin.Olin sairaalassa viisi vuorokautta leikkauksen jälkeen.Jouduin syömään yhden antibioottikuurin ,sillä yksi tikin väli oli vielä auki.Ongelmana on nyt ollut ,että selän haavaan tulee nestettä.Sitä on punktoitu seitsemän kertaa.Nestettä on tullut yhteensä 700ml.Minulla tulee maaliskuun 10 päiva neljä vuotta diagnoosista.Usko pois,että elämää on todella syövän jälkeen.Jaksamista sinulle toivoo karlip11
karlip11 | 19.11.2008 klo 18:21:32