Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Avanne suljettu
Moikka kohtalotoverit,
Olen uuden elämän alussa ja tuntuu aivan uskomattoman ihanalta.
Lähes tarkalleen vuosi on mennyt näiden hoitojen ja leikkausten kanssa mutta nyt tuntuu todella hyvältä.
Koskapa tehyn työtaistelu peruuntui niin pääsin minäkin pikaisesti sitten siihen avanteen sulkuleikkaukseesn.
Menin siihen toki mielelläni mutta melko ristiriitaisin tuntein.
Olin jo niin tottunut avanteeseen ja pärjäsin hyvin sen kanssa, että tavallaan pelkäsin millaiseen vessarumbaan ym mahdan joutua.
Mutta kuinkas kävikään: Leikattiin ja yhden päivän olin pelkällä tipalla, sitten sain lasin vettä ja sitä seuraavana päivänä jo velliä ja sitten jo jotain kiinteää.
Jännäsin koko ajan miten suolisto reagoi ja olin aina valmiina lähtemään vessaan oikopäätä-toinen jalka sairaalan pedin reunan yli roikkuen. Mutta kuin ihmeen kaupalla kaikki meni paremmin kuin olin uskaltanut edes uneksia. Suoli alkoi toimia:ei ripulia,ei äkkilähtöjä vessaan vaan tilanne oli kuin ennenmuinoin:NORMAALI!!
Olin viikon sairaalassa ja vielä täällä kotonakin olen ollut varuillani mutta pakko kai uskoa, että näinkin hyvin voi tällaisen leikkauksen jälkeen kaikki loksahtaa kohdilleen.
Itselleni oli Keekon kokemus ainoa josta olin lukenut ja niinpä ajattelin, että varmaan mulla menee asiat samalla tavalla kuin Keekolla mutta tämä olkoon nyt rohkaisevana esimerkkinä muille samassa tilanteessa oleville, että näinkin hyvin ja helposti voi tosiaan kaikki sujua.
Toivottavasti Keekokin on jo hyvin toipunut.
Kyllä me kaikki ollaan kova tie käyty ja jokaisella on varmaan omat kommerverkkinsä ollut.Ei liene edes tarpeellista verrata aina näitä kokemuksia mutta toisaalta tällä foorumilla ainakin saa sitä kaivattua vertaistukea ja-apua ja on aina hienoa lukea miten itsekukakin on koettelemuksistaan selvinnyt.
Toivotan hyvää joulun odotusta kaikille palstan lukijoille.
Tigerlily-joko olet ollut leikkauksessa? Olisi kiva kuulla sinunkin kokemuksia.
P.S. aluksi tuntui tosi oudolta kun ei ollut sitä pussia ja jotenkin vaistomaisesti pidin aina kättä tuossa avanteen kohdalla siltä varalta, että sieltä jotain alkaisi valua.
- Avanne suljettuvapaa pudotus
- Re: Avanne suljettuTigerlily