Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: vertaistukiryhmään

Moi! En nyt ole kyllä käynyt missään "vertaistuki" hommissa vuosiin, enkä tiedä mikä meininki on tänäpäivänä. Oma kokemukseni syöpäjärjestön järjestämistä vertaistukileireistä on -4. Olin leirillä 1998 ja oli kulunut vuosi siitä kun pääsin sairaalasta. Olin ainut joka istui pyörätuolissa ja tietenkin kaikki leirin toiminta painottui seisomaan kykeneville. Esim, kun muutmeni hiekkarannalle pelaamaan, minä istin asuntomme pihalla katsomassa. Moni leiriläinen oli kokenut syövän alle kouluikäisenä lapsena, eikä siitä silloin jää kuin traumaoja ja vaatteiden alle piilotettava arpi,toisin kuin pyörätuoli.
Olen käynyt leireillä muutaman kerran ja olen todennut, että saan niistä vain apean mielen. Nyt varmaan kuvittelet täällä olevan jonkun itsesäälissä luikertelevan teinin, päinvastoin elän runsaasti kukkivaa elämää avomieheni kanssa.
signoriina | 18.2.2008 klo 22:09:12