Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: pehmyt kudos sarkooma

MOI
Mulla on SE kaulalla, eka kerralla oli sen verran paremmassa paikassa, että voitiin leikata. Nyt SE on muodoltaan sellainen, ettei pysty leikkaamaan. Eka taudin aikana olin sairaslomalla reilu puoli vuotta ja toisella kerralla 8 kk. Töissä olen ollut muuten koko ajan, eikä ole mitään vaivojan ollut hoitojen jälkeen, korkeintaan esteettistä (arpia). Ilmestyessään tauti haittasi kasvaimen suuren koon takia hengitystä. Aina olen kuntoillut ja yrittänyt syödä terveellisesti. Eka kerralla sain 6 kertaa coktailia, jossa oli rajut myrkyt, IA-hoito-nimeltään. Siinä lääkkeessä on ns. maksimimäärä mitä sitä annetaan (mulla 9 kertaa). Bnct-hoito (uudentyyppinen täsmäsädehoito) aiheutti kasvaimen hetkellisen (?) kuolemisen. Tänään on magneettikuva ja huomenna PET. Sitä rataa mennään, että olen tiukassa seurannassa. Jos (ja kun) tauti herää, niin sitten alkaa "elämää ylläpitävät" sytostaatit.

Sairaus saa tunteet vetämään semmosta vuoristorataa välillä, että ei ainakaan kannata päästää kovin pohjalle niitä ! Toivoa on aina. Mua on helpottanut tiedon hankinta ja -saanti sekä se että myös puoliso on ollut mukana lääkärikäynneillä. En ole katsonut omakseni käydä ryhmätapaamisissa ja itse asiassa tämä nettikeskustelukin aiheuttaa enemmän alakuloa. Hyvät ystävät ovat auttaneet eniten.
Kulkija | 20.4.2009 klo 10:53:35