Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät
Re: Sytostaatti hoidon lopettaminen lyhyeen
Olen tällä palstalla aikaisemminkin kertonut, että minulle ei ollut mitään oleellisesti uutta levinneeseen tautiini julkisella polilla v. 2005.Lähdin kotiin, sillä olin saanut sytoista pahan neuropatian ja allergisoitunut valolle. Minulle suositeltiin saattokodin päiväryhmää.
Sain vinkin yksityisestä syöpähoidosta ja siellä tautiini löytyi uusi täsmälääke ja se liitettiin sytostaattiin ja koko hoitokonsepti muutettiin, hoitoa annettiin useammin ja pienemmin annoksin.
Tautini saatiin kuriin 7 kuukaudessa. Anoin sitten, puoli vuotta hoidon jälkeen ko. hoidon jatkoa aiemmin hoitaneelta julkiselta polilta, vastaus oli kielteinen. He eivät suostuneet antamaan uutta täsmälääkettä tautiini hoitotuloksesta huolimatta.
Jatkoin intervalleittan lääkitystä privaatissa kaksi vuotta.
Sitten lääkkeiden teho hiipui ja pääsin haastatteluun ns. onkolyyttisen virushoidon tiimoilta. Sovin profiiliin ja sain sen ensimmäsiten joukossa Suomessa n.14 kk sitten. Näitä hoitoja olen nyt saanut yhteensä kolme kertaa, tippalääkkeitä en ole tänä aikana tarvinnut. Tämäkin hoito siis privaatissa.
Olen kysynyt kaikkia näitä em.hoitoja sairaalasta viimeksi kuukausi sitten. En saa niitä sieltä. Vanhanmallista sytohoitoa voisin saada. Sitä en enää kestä.
Kaiken olen itse maksanut jo 3,5 vuotta. Olen yrittänyt saada maksusitoumusta myös kunnalta, turhaan. Olen myös valittanut asiasta kaikille viranomaistahoille eduskunnan oikeusasiamiestä myöten.
Oikeusasimiehen kanta oli se, että kansalaisen perusoikeudet eivät enää toteudu kaltaisteni potilaiden kohdalla, mutta sos. ja terv. ministeriö kieltää asian.
Kela ei korvaa privaatissa saamiani lääkkeitä, eikä niitä saa maksukattoon. Rahaa meiltä on mennyt kolmen hyvänkokoisen henkilöauton verran. Käytimme kesämökkirahat hoitoihin.
En tiedä taloudellista tilannettanne ja jokaisen syöpä on yksilöllinen, ei tiedä, löytyykö apua.
Mutta ainahan voi pyytää toisen mielipiteen.
Itseäni on hoidettu yksityisella syöpäklinikalla, Docratesissa, Hesassa.
PS: Ei yksityisviestejä, kiitos.
- Re: Sytostaatti hoidon lopettaminen lyhyeensininen kalsiitti
- Re: Sytostaatti hoidon lopettaminen lyhyeenHillevi