Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Hoidoista kieltäytyminen.

Hei nimimerkki "Hoidoista kieltäytyminen"
Sairastuin syksyllä 2006 rintasyöpään. Huomasin kyhmyn vasemmassa rinnassani elokuussa 2006. En lähtenyt rinnanpoistoon. Keväällä ja kesällä 2007 kyhmy alkoi kasvaa, niin että se oli heinäkuussa 2007 8.2 cm ja elokuussa 2007 jo n. 10 cm. Kirurgi lähetti minut erittäin kiireellisenä sytostaattihoitoihin TAYS:iin. Sain Taxol-sytostaatteja ja Herceptin-lääkitystä. Ko. hoidoilla kyhmy poistui niin, että siitä oli jäljellä helmikuussa 2008 enää joitakin kalkkijätteitä. Toukokuussa 2008 huomasin kyhmyn alkaneen uudelleen kasvaa, joten minulla aloitettiin Navelbine-sytostaattihoidot kesäkuussa 2008. Sain ko. hoitoja viimeisen kerran 14.11.2008.
Kävin eilen 12.1.2009 TAYS:ssa kuuntelemassa 16.12.2008 minulle tehdyn CT-tutkimuksen tuloksia lääkäriltä. Mitään hälyttävää ei ollut. Syöpähoitoni on nyt keskeytetty lääkärin määräyksen perusteella. Itse olin valmistautunut eilen Herceptin-tiputuksiin, mutta sitäkään ei minulle nyt jatkettu. Seuraava käyntini on TAYS:n lääkärin vastaanotolla vasta 1.4.2009.
Kävin 12.1.2009 sunnuntai-iltana Tampereen tuomiokirkossa pidetyssä Parantumisen illassa, jossa puheenvuoroja, aiheesta Jumala parantaa, käyttivät UKK-instituutin ylilääkäri Jari Parkkari ja Pirkko Jalovaara.
Ylilääkäri Jari Parkkari kertoi itse parantuneensa selkäkivuistaan Pirkko Jalovaaran rukoillessa. Hänen selässään oli tuntunut Pirkko Jalovaaran rukoillessa vain lämmin aalto. Rukousystävä -lehdessä ihmiset kertovat myös parantumisistaan.
Menin itsekin Pirkko Jalovaaran luo rukoiltavaksi. Hän antoi minun ymmärtää, ettei minun tarvitse olla huolissani CT-tutkimusten tuloksista ja niinpä ei sitten eilen sen enempää minun huolissani tarvinnutkaan olla kuultuani lääkärin antamia tietoja CT-tutkimukseni tuloksista.
Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani olen todennut sen, ettei ihminen ole tilasto, on totta siinä mielessä, koska jokainen ihminen ja hänen elämänsä on ainoalaatuinen. Tilastoja ja ennustuksia eri asioista voidaan tehdä. Ennustuksia on tehty myös polititiikan puolella, mutta jo aikoinaan Eino Poutiainen sanoi, etteivät "prognoosit äänestä". Sama pätee myös tilastoihin, vaikka ne jotain suuntaa antavia voivatkin olla, yksittäistapaus on kuitenkin aina yksittäistapaus.
Itse olen tavallinen körtti. Olen Herättäjä-Yhdistyksen jäsen. En halua heilua uskonasioissa suurta ääntä pitäen. Vaikka tiedän olevani epätäydellinen, niin olen kuitenkin Vapahtajalleni rakas ja arvokas. Jumala voi minut parantaa epätäydellisyydestäni huolimatta, jos Hän niin tahtoo ja parhaaksi näkee. Hänen hoidostaan en ole kieltäytynyt.
Meillä jokaisella on täällä maailmassa oma aikamme ja tarkoituksensa. Jokaisen on täältä kerran lähdettävä, mutta tehdään täällä kaikessa rauhassa ensin ne tehtävät, jotka tehtäväksemme on annettu ja tarkoitettu. Itse saan yhteiskuntatietieteiden maisterin tutkinnon suoritettua, jos niin on tarkoitettu, mutta jos en saa, niin se ei sitten ollut tarkoituskaan.
Joten kaikkea hyvää kaikille tämän kirjoitukseni lukeville!
Parhain terveisin
gradus 3

gradus 3 | 13.1.2009 klo 10:55:33