Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Selinan kuulumisia!

Tervehdys Selina

Kiva kun kerroit kuulumisia. Olen kyllä ajatellut Sinua ja vointiasi.
Kiitos että kerrot sairautesi eri vaiheista, saa uudetkin sairastuneet tietoja.
Meri-Karinassa oli mukavaa ja porukka puheliasta, mutta aika loppui lyhyeen. Toivottavasti tulisi uusi tapaamistilaisuus ja ihan perinteeksiasti neljän vuodenajan merkeissä.

Minä sairastuin keväällä 2009 ja kesäkuussa aloitettiin lääkitys Dexametasoonia ja Talidomidia. Neljän kuukauden kuluttua Dexametason lopetettiin ja Talidomidi jatkui vielä vuoden. Silloin olin ymmällä, mitä minulle tapahtuu kun vielä vuoden popsin Talista. Tukihenkilöstä ei ollut apua, tällä eri sairaus eikä tiennyt Taliksen käytöstä mitään. Jalkapohjiin sain puutumisia. Lokakuussa 2010 lopetettiin Talidomidi, enkä olisi sitä enää kestänytkään.
Olen ollut lääkkeettä siitä asti ja nyt on solut alkaneet pikkuhiljaa lisääntymään. Minulla on hitaasti silmukkaa kiristävä luomus.
Kontrolli on kolmen kuukauden välein. Hb 92 kohosi 148, mutta nyt on pikkuhiljaa laskenut 145. Muut arvot ovat normaalit.
Zometa tiputus on kolmen kuukauden välein. Luukivut lisääntyvät mitä pitempi aika on kulunut tiputuksesta. Kipu vaihtaa paikkaa, lavan, selkärangan ja ristiluun kohdissa. Marraskuussa on luustokuvaus ja kaikki arvot testataan.
Tässä minun sairauspolkuni uusille sairastuneille luettavaksi, "vanhat" osaavat sen ulkoa.
Minulla on kovin fyysiset "harrastukset" ja suppilovahveroitakin tuli kerättyä kun ei raaskinut jättää niitä metsään....helpot putsata.

Eletään uhallakin ja voidaan hyvin!!!
anemonet

anemonet | 30.10.2011 klo 00:46:20