Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Sytostaatit ja lisämunuaisten vajaatoiminta
Minä sain sytostaattihoitoa jokunen vuosi sitten maksan etäispesäkkeisiin. Se homma tuli kuntoon, eli kasvu pysähtyi ja pesäkkeet ovat edelleen, mutta silloin jo syöpälääkäri sanoi, että hoito rasittaa munuaisiani erittäin paljon. Samaa hoitoa ei olisi voitu enää jatkaa juuri munuaisten takia. Nyt olen ollut jo muutaman vuoden munuaislääkärin jatkuvassa hoidossa ja tarkkailussa. Sain ruokaohjeet jne. Vuosi sitten munuaisten tehosta oli jäljellä 25%, mutta nyt tilanne on parempi, eli 40% on käytössä. Olen kuullut, että monella on sama ongelma sytostaatin vaikutuksesta munuaisiin. Kyllä tämä näinkin menee, mutta täytyy välttää munuaisia rasittavia ruokia ja juomia. Maksan skanauksessa ei voida käyttää varjoainetta, koska sekin on rasitus munuaisille.Älä hermostu, kyllä lääkärit hoitavat ja huomioivat nämä sivuvaikutukset.
Jatketaan elämää normaaliin tahtiin, vaikka välillä harmittaakin.
Terveisin Torppari
- Sytostaatit ja lisämunuaisten vajaatoimintaminttupinja
- Re: Sytostaatit ja lisämunuaisten vajaatoimintaTorppari