Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Tulipa sekavasti nuo viitearvot. Toivottavasti saat selvää.

Kiitos vaivannäöstäsi! Tarpeeksi kauan iltamyöhällä papereita penkoessani löysin sellaisen tiedon omista labratuloksistani, jossa oma P-LD arvoni oli mitattu ennen hoitoja ja se oli 350, eli koholla. Samassa paprussa oli viitearvoksi laitettu 105-205. Oiskohan se niin, että erilaisissa tapauksissa/sairauksissa viitearvotkin vaihtelevat ja tietysti potilaan iän yms. mukaan?

Nyt kysyisin vielä lymfoomaa sairastavilta, että millaisia LD-arvoja teillä on ollut? Onko tuo minun 350 kova arvo? Minulla on diffuusi suurisoluinen B-sololymfooma, joka oli ehtinyt pesiytyä kolmeen eri paikkaan: maksaan, keuhkoihin, luuhun. Hoitovaste jo kahden hoidon jälkeen oli erittäin hyvä, onneksi. Nyt askarruttaa vain että monessa paikassa sanotaan että täydellinen paraneminen on epätodennäköisempää mitä suurempi LD-arvo on. Mutta kun en oikein tiedä mikä on se suuri arvo ja mikä vähemmän suuri...

Ei pitäisi tietysti mennä asioiden edelle ja murehtia tulevaa liikaa, minä nyt vain olen tälläinen höösääjä. Yritän opetella elämään tätä päivää ja iloitsemaan siitä mitä on NYT. Huomisesta ei kukaan tiedä!

Mutta olisin tosi kiitollinen jos joku kohtalotoverini tai joku muu asioista tietävä voisi taas valaista asioita.

t. anonyymi
anonyymi | 27.6.2007 klo 10:00:19