Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Limakalvoilta alkanut melanooma

Tuommoisen pirulaisen olen saanut. Viime kesänä hoidettiin ensin peräsuolisyöpänä. Olihan mulla melkoinen patti peräsuolessa ja metastaasit lonkkavaltimon vieressä imusolmukkeissa. Patologi oli vastaukseensa kirjannut "huonosti erilaistunut peräsuolisyöpä". Sain 28 kertaa sädehoitoa ja xeloda sytostaatit. Vaikka olis pitänyt heti leikata.Noh, leikattiin syyskuussa 7 tuntia.Sitten tuli melanooma tuomio eikä mitään hoitoa. TT-Kuvaus joulukuussa. Ja eikös sielä hiivatti löytynyt pari metaria munuiasten vierestä imusolmukkeista.Lähete kirurgille.Kirurgi soittaa" Pet-kuvaus tehdään, jos löytyy muita pesäkkeitä en leikkaa". Missähän lie ollut tämä kirurgi piilossa, kun empatiaa jaettiin. Tuli kyllä semmoinen kylmä suihku. Kävin PET-kuvauksessa ja viime viikolla kuulin, että onhan niitä pesäkkeitä 1 hartiassa ja 1 kainalossa.Kirurgi soitti"ei lähdetä leikkamaan". Lupasi kuitenkin, että lähete onkologiaan lähtee. Soitin sädepolille, kun ei kuulunut sieltä mitään.Oli ylilääkäri kirjoittanut, että pidetään aika meillä voimassa. Siis vasta maaliskuussa.Mulla on nyt Temodal 5vrk/kk menossa sekä interferoni 3 milj.yks.Lääkäri puhui edellisellä käynnillä sädehoidosta, jos ei kirurgi leikkaa.Ja jostain uudesta lääkkeestä jota voidaan kokeilla jos muusta ei apua ole.Mutta nyt tämä professori ei ole paikalla, tulee vasta 7.2 eikä sädepkl:lta ole kuulunut mitään vaikka hoitaja lupasi kysyä sädehoito asiaa lääkäriltä.

Olenkohan liian kallis hoidettava ja liian huono ennuste, että minuun satsattaisiin. Tuntuu,että minut on jätetty kuolemaan.Ahdistaa henkisesti niin pirusti, että välillä ei tiedä mitä tekis. Onneks tämä talviloma loppuu ja pääsee töihin. Mutta selkään on alkanut koskea, joten mitenkähän sitä jaksaa.

Löytyykö täältä ketään jolla olis tämä limakalvoilta alkanut muoto melanoomasta.Kaikki lääkärit ei ole edes tavanneet aiemmin tämmöistä sairastavaa potilasta, joten kai tämä "lottovoitto" on.
Erjajulia | 28.1.2011 klo 16:26:28