Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Uusi KLL-tapaus

Muistaakseni Molla oli aikaisemmin kirjoittanut olevansa "aivan pihalla" saatuaan diagnoosin. Samalta tuntuu myös minusta, juuri ennen vappua diagnoosin saaneesta, vaikka olenkin jo paljon Mollaa vanhempi, 46-v. Laskin, että minulla oli alle 0,006 promillen mahdollisuus sairastua KLL:n (olen siis nainen ja 2/3 tapauksesta on miehiä, niinhän?), ehkä pitäisi lotota. Lääkäri käski unohtamaan koko diagnoosin, koska "noin alhaisilla arvoilla se ei oireile". Mutta kun oikeassa nivusessa oleva turvonnut imusolmuke on aika ärhäkkä, olen ajatellut mummo-kalsarit hommata, ettei pikkarin reuna paina, hame sattuu vähemmän kuin housut jne. Jos siis joutuu miettimään, mitä päälleen tämän takia laittaa, miten voi unohtaa? Väsymys on valtava, mutta se varmaan johtuu siitä, ettei pysty kunnolla nukkumaan: ensin pyörii ja hyörii kun ei saa unta ja sitten herää neljän maissa ja alkaa miettiä kaikkea. Lääkäri käski nukkua enemmän. Ymmärrän, että tämä ei ole niin kamalaa kuin esim. rintasyöpä ja kyse on "kiltistä" taudista, mutta juuri tuo "kiltteys" on rasittavaa: haluaisin että voisin tehdä jotain konkreettista enkä vain odotella elokuista luuydinnäytteen ja muiden näytteiden ottoa ja sen jälkeistä tulosten kuulemista.
Huomasin, että KLL-tapaamisiakin on järjestetty. Milloin olisi tarkoitus järjestää seuraava? Josko siihen mennessä olisi pää selkiytynyt, että voisi olla ihmisiksi ;) Anteeksi vuodatus, mutta tämä nyt on tällaista, varokoon se, joka erehtyy kysymään, mitä minulle kuuluu...
Jamasu | 14.5.2008 klo 15:53:28