Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Toisen sytohoidon jälkeen...

Hei! Luin mielenkiinnolla kokemuksistasi, sillä minulla on myös adenokarsinooma keuhkoissa. Vielä ei ole levinnyt muualle kuin keuhkojen alueelle, mutta muutoin on leikkauskelvoton. Sain viime vuonna kahdeksan kertaa sytoja tiputuksena (sisplatiini ja navelbine), sen jälkeen 30 kertaa sädehoitoa ja möykky sen kuin vain porskutti! Nyt olen saanut vuoden alusta Tarceva-nimisiä sytotabletteja, jotka ovat toistaiseksi pysäyttäneet sen pirulaisen. Tietty jokaisella voi olla eri lääkitys, mutta onko sinulla hoidon keskipisteenä ne aivometastaasit vai alkuperäinen keuhkosyöpä?

Ne sytostaattitiputukset eivät tosiaan olleet herkkua, vaikka minulla ei kauhean pahoja sivuvaikutuksia ollutkaan. Tukasta jäi jämät jäljelle ja tavallinen pahoinvointilääke riitti. Sisplatiini oli minunkin tietojeni mukaan se yleisin tässä käytettävä lääke, vaikka meidän koktailimme erosivatkin toisistaan sen toisen lääkkeen osalta.

Erilaiset haittavaikutukset lienevät loppuelämän fakta, vaikka usein sitä ajatteleekin, että johtuvatko ne taudista, hoidosta vai ihan jostain muusta :)

Koita jaksella!
agata | 2.11.2009 klo 11:22:40