Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: NON-HODGIN LYMFOOMAAN LIITTYEN
Non Hodgkin lymfoomia on 40 alatyyppiä ja hoiojakin aika monta erilaista yhdistelmää. Itse olen sairastanut tätä pinisoluista ja hidaskasvuista lymfoomaa nyt jo 9 vuotta. Se on uusiutunutkin aika monta kertaa. Hoitoina olen sanaut ekalla kierrokellla 3 kertaa CHOP. Toislel akierrokssella MINE 5 kertaa, kuudetta ei voitu enää antaa, kun en olisi kestänyt. Ja kaksi viimisisntä kierrosta on ollut pelkkä MAbtheraa, josta onkin yllättäen tullut kaikkein paras hoitovaste ja pisin remissio. Ja hoito on "lasten leikkiä" verrattuna sytoihin. Tauti oli jo heti alusta levinnyt kaikille imusolmukealueille, pernaan ja luuytimeen. Ennuste ei ollut kovin hyvä, mutta nykyisin olen käytännössä "terve", käyn töissä ja elän muutenkin normaalia elämää. Halusin kertoa tämän, jos joku on vielä alkuvaiheessa ja tulevaisuus pelottaa. Minua ainakin huolestutti kovasti, kun hoidoist ei luvattu pysyvää paranemista. Olisnpa tiennyt, että kuitenkin näin hyvin menee.Hyvää uutta vuotta 2007 kaikille tämän tai jonkun muun syövän kanssa kamppaileville.
- NON-HODGIN LYMFOOMAAN LIITTYENScorpion85
- Re: NON-HODGIN LYMFOOMAAN LIITTYENScorpion85
- Re: NON-HODGIN LYMFOOMAAN LIITTYENinkamari