Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Gemsitabiinin sivuvaikutukset

Hei, olen 52-vuotias nainen ja minulta leikattiin v. 2006 joulukuussa ohutsuolen syöpä. Samassa yhdessä poistettiin suurin osa vatsalaukkua, haimaa ja pohjukaissuoli. Muutama kuukausi leikkauksen jälkeen meni hyvin, mutta sitten alkoivat syöpämatrikkelit nousta. Vuoden alussa aloitettiin Xeloda+oksaliplatini+avastin -hoitojakso, joka kesti puoli vuotta. Nyt kuulin, että mitään apua ei hoidoista ole ollut, vaan syöpä on levinnyt jo vatsanpeitteisiinkin. Lääkäri päätti, että yritetään vielä Gemsitabiinilla. Ensimmäinen tiputus oli keskiviikkona. Se nosti melkein saman tien kuumeen, joka onneksi laski tänä aamuna. Mitä sivuvaikutuksia muilla on ollut Gemsitabiinista?

Toinen asia vielä. Minulle joudutaan laittamaan munuaisista virtsarakkoon putki joko sisä- tai ulkokautta, jolloin joudun käyttämään pussia, johon virtsa erittyy. Tämä johtuu siitä, että munuaisten toiminta on heikentynyt. Olisin kiinnostunut kuulemaan, onko jollakin muulla vastaavanlaisia kokemuksia tällaisesta putkesta. Kuulemma sisälle laitettu putki (vaijeri) tuntuu koko ajan. Menen lähiaikoina urologin vastaanotolle, jossa asia päätetään.

Hirveän raskasta oli kuulla, että hoidot eivät olleetkaan tehonneet ja varsinkin asian kertominen läheisille oli aivan kauheaa. En ole vielä uskaltanut kertoa kaikkea 24-vuotiaalle tyttärelleni, koska luulen, että tieto on hänelle liian raskas kerralla käsiteltäväksi. Tsemppiä kaikille tämän palstan lukijoille. Onneksi on vielä kaunis kesä ja voimme nauttia lämmöstä ja auringosta.
Tuikkuliini | 2.8.2008 klo 12:58:39
  • Gemsitabiinin sivuvaikutuksetTuikkuliini
    2.8.2008 klo 12:58