Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Shunttiletku ja pullottava laskimo

Onkohan täällä ketään, kellä olisi kokemusta shuntista?

Mulla letku kulkee aivoista verenkiertoon. Olen tässä viikon pari kiinnittänyt huomiota kaulalaskimon pullottamiseen. Laskimo nyt voi kai pullottaa monesta syystä - lihaskireydestä, lihomisen tai laihtumisen takia, turvonneiden imusolmukkeiden takia...??

Shunttiletku nyt kumminkin risteää laskimon kanssa tässä pullotuskohdassa, kulkee sen ali kaiketi. Olen koittanut olla nypläämättä, mutta kun kaulaa venyttelee tai kääntelee vastakkaiseen suuntaan, kohta ärtyy ja kuumottaa jonkin aikaa...

Voiskohan olla jotain "elämistä" laitteistossa, se on nyt kumminkin jo vuoden ollu paikoillaan. Joskus kuulemma letku voi jäädä lyhyeksi ja aiheuttaa kiristystä. Mutta ei kai se nyt vasta ilmenisi...Olen kyllä tainnut vähän lihota... Vouhkaan varmaan ihan turhia. Mut kiinnostaisi kyllä jos joku osaisi jotain sanoa?
SuviAnne | 31.12.2007 klo 15:44:00