Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Hodginin taudin hoidot

Hei, Nyytikki. Itse olen 34-vuotias, seitsemän lapsen äiti. Sain hodgkin-diagnoosin maaliskuun lopulla. Sytostaatit aloitettiin huhtikuun alussa. Sytot loppuivat tasan kuukausi sitten ja ensi viikolla aloitetaan sädehoidot 20 krt. Sairaalassa olen joutunut olemaan vain aluksi, kun välikarsinan kasvain aiheutti nesteen kertymistä keuhkoihin ja jouduin sairaalaan tyhjennykseen ja hakemaan suonensisäistä antibioottia. Olin muutaman päivän osastolla. Toisen kerran jouduin muutamaksi päiväksi osastolle, kun minulla todettiin vascuportin aiheuttama laskimotukos kaulalaskimossa. Muuten hoidot ovat onnistuneet ihan päiväselti kotoa päin. Sädehoito on sen verran kaukana, etten jaksa ajella joka päivä kotiin.

Voimia ja tsemppiä sinullekin hoitoihin. Onhan se melko raskasta, kun on noita lapsiakin, mutta ihmeen nopeasti aika on kulunut.

Terveisin, Marja
marjar | 17.10.2008 klo 11:06:49