Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Mahasyöpä
moikka!Kuulostipa alkuvaikeudet tutulta! Mulla nimittäin kuroutui myös ruokatorvi sauman kohdalta yhteen, ja laajennustoimenpiteen jälkeen vasta kykenin syömään minäkin.
Aikaa vain kului pari kuukautta kun vaan ihmeteltiin miksei syöminen onnistu, ja painohan tippui sinä aikana hurjasti.
Oletko jo käynyt tt-tutkimuksessa, onko sun syöpä levinnyt kuinka mahalaukun ulkopuolelle?
Mulla oli yhdessä imusolmukkeessa ja ympäröivässä rasva- ja sidekudoksessa syöpäsoluja.
Annetaanko nykyään mahasyöpäpotilaille vielä sädehoitoa?
Kävin kontrollissa viime keväänä ja kysyin sitä omalta lääkäriltäni, ja hän vaan sanoi että sitä kuulemma käytetään tosi vähän ja harkiten just sivuvaikutusten takia.
Itse näin jälkikäteen olen tietysti onnellinen että sain ne säteet vaikka ongelmia tulikin, lopputulos kun nyt on kuitenkin se, että voin tällä hetkellä erinomaisesti, ja olen jo vuosia sitten palannut työhön.
Muista vaan syödä pieniä annoksia ja katso kellosta ajat, esim. joka kolmas tunti klo.8.00 alkaen. Puolikas viili ja puolikas banaani jne. Itse huomasin kyllä aika pian että maitotuotteet eivät sovi. Kokeilemalla löydät itselle sopivat ruoka-aineet. Äläkä pelästy runsasta painon tippumista, se kyllä nousee ajan mittaan, itsellänikin on taas "löllöläskiä", ja olin kuin luuranko pahimmillani!
- Mahasyöpämuru
- Re: Mahasyöpäpepi
- Re: Mahasyöpäkaarina51
- Re: Mahasyöpämuru
- Re: Mahasyöpäpepi