Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Maksasyöpä
Heippa. Sairastan maksasyöpä joka on lähtöisin sappitiehyeistä.eli leikkaus tai maksansiirto ei tule kysymykseen.
Ennuste ei ole ollut kovinkaan hyvä, vain noin 2% sairastuneista on elossa viiden vuoden kuluttua. Lisäksi minulla todettiin pesäke selkänikamassa johon sain sädehoitoa, selän pesäke saatiin tuhottua sädehoidoilla. Nyt olen sitten saanut stytostaattihoitoja (Gemsitabiini ja Sisplatiini) marraskuusta 2005 alkaen. Hoidot on menneet toistaiseksi ihan OK. Veritankkausta olen kyllä saanut 2 kertaa huonojen hemoglobiini arvojen takia, ja lisäksi muutama hoitokerta on jouduttu siirtämään koska trombosyytit on laskeneet liian alas.
Aluksi hoidot ei tuntuneet missään ei ollut pahemmin huonovointisuutta eikä muitakaan sivuvaikutuksia,hiukset on pysyneet päässä, joskin hiukn ohentuneet nyt hoitojen jatkuttua yli puoli vuotta, on myrkyt pikkuhiljaa alkanet antamaan enempi haittavaikutuksia, pahoinvointia joka saattaa tulla jopa 10-päivää hoitojen jälkeen, sormien ja jalkaterien puutumista ja totaalista ruokahaluttomuutta ja tietenkin kun hemoglobiini laskee 70-80 on aika voimaton olo. Kaikesta huolimatta ajattelen positiivisesti. Täytän pian 53v. Kelasta tuli työkyvyttömyyseläkepaperit eli en varmaan tule kuitenkaan koskaan enään työkykyiseksi, siitä huolimatta nautin jokaisesta päivästä. Saamani stytostaatit saattavat kuulemma ajan kanssa vaikuttaa haitallisesti munuaisten toimintaan. Toistaiseksi munuaiset on toimineet ihan hyvin. Munuaisten toimintaa seurataan säännöllisesti verikokeilla aina ennen stytostaattihoitoja. Tietenkin stytostaattihoidot on rankkoja ja potilaan ikä sekä yleiskunto hoitojen alussa on varmaan aika ratkaiseva tekijä hoitojen aloittamisesta päätettäessä. Olin itse ns. hyväkuntoinen hoitojen alussa, nyt kuitenkin painoni on pudonnut vuodessa reilut 10 kiloa enkä jaksa tehdä pitkiä lenkkejä koirani kanssa, eli voimat on hoitojen aikana
kadonneet. On aika vaikeaa mennä sanomaan mikä tilanteeni olisi jos en olisi saanut hoitoja.??? Olisinko edelleenkin työkykyinen??ja voimissani. Vai olisinko jo mennyt rajan taa.....??
tsemppiä isällesi ja voimia sinulle.
- Maksasyöpäwww
- Re: Maksasyöpämilla
- Re: Maksasy?p?tupu
- Re: Maksasyöpätietoa vatsasyövästä?
- Re: Maksasyöpähuli
- Re: Maksasyöpäsaga
- Re: MaksasyöpäTipi