Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Ajatuksia kantasolusiirron jälkeen

Hei Selina!

Minulla oli Krooninen myeloinen leukemia. Siihenhän on jo keksitty hyvät täsmälääkkeet, jotka tietojeni mukaan auttavat noin 99 % sairastuneita. Minä kuitenkin onnistuin olemaan allerginen kaikille tuon ryhmän lääkkeille, joita on markkinoille hyväksytty 2 eri valmistetta. Niistäkään ei KELA ole myöntänyt korvattavuutta kuin yhdelle, Glivec nimiselle valmisteelle. Toisen lääkkeistäni sain sairaalasta ilmaiseksi.Kovin olisivatkin kalliita olleet: Glivec muistaakseni n. 4000 €/kk ja Sprycel n. 5600 €/kk.
Kohdallani päädyttiin tähän kantasolusiirtoon, joka on ainoa mahdollisesti kokonaan parantava hoito tässä syövässä.
Jotenkin on niin korkea minulla tuo sairaalaan soittaminen: ettei vaan olisi "turhaan" vaivaksi :)
Sairaalakokemus oli huippupositiivinen, ihana henkilökunta, kaikki alansa huippuosaajia ja vielä äärettömän ystävällisiä.
unelma | 10.5.2008 klo 14:12:20