Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Maksasyöpä ja sivuoireet
Minulla oli ensin 2004 paksusuolisyöpä, josta leikkauksen, sytostaatti- ja sädehoitojen jälkeen parannuin. V. 2005 jälkiseurantatietokonekuvauksessa todettiin maksassa kaksi syöpäpesäkettä, jotka leikattiin ensin annetun sytostaattihoidon jälkeen joulun alla 2005 ja annettiin taas sytostaattihoitoa. V.2006 elokuussa todettiin taas jälkiseurantakuvauksessa maksassa uusiutuneen syöpäpesäkkeen, joka leikattiin v.2006 lokakuussa. Tämän leikkauksen jälkeen minulle ei ole enää annettu sytostaattihoitoa, koska ensimmäisen maksasyöpäsairauden jälkeen minulle tuli jalkapohjiin ja jalkateriin sekä nilkkoihin hermovaurio, mikä lääkärin puheiden mukaan saattaa kestää 3-4 vuotta. Jalkapohjissa ei ole kunnolla tuntoa, niitä väliin pistelee ja jalkaterät ovat kylmälle arat ja palelee, pidän yötä-päivää villasukkia jaloissa. Nilkoissa oli myös särkyä, joka parantui TRIPTYL -taplettihoidolla. Säryn jälkeen alkoi nilkkoja aina polvien alapuolelle asti kutista, vallankin saunassa kutina oli voimakasta, teki mieli raapia, joskus tuli ihan verta. Tämä kutina on tästä hermovauriosairaudesta kaikkein ikävintä.Onko kellään kokemusta hermovauriosta ja miten on siitä selvitynyt? Jään odottamaan ystävällistä kommentia.
- Maksasyöpä ja sivuoireetElää toivossa