Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Sytot ja hävinneet migreenit

Minulla hävisi migreenit kun olin kolmikymppisenä raskaana.
Se kuulemma johtuu hormooneista, mitenkähän nekin pysyvästi vaikuttavat?
Sen jälkeen on ollut vain 'tavallista' päänsärkyä. Yhden kerran on ollut samanlaista migreenityyppistä aurakuviota kun migreeniä ennen oli, kolautettuani pääni kunnolla.
Tyttäreni sairastui 16-vuotiaana vuosi sitten Hodgkinin tautiin. Sitä ennen hänellä oli kerran kaksi kuukaudessa kova päänsärky. Epäilin migreenityyppistä särkyä, koska siihen liittyi joskus oksentelua. Hän mainitsi asiasta koululääkärille, mutta ei ole halunnut erikseen asiasta lääkäriin eikä ole saanut siihen lääkitystä.
Tyttäreni sai Hodgkiniin ABVD- ja sädehoidot, jotka loppuivat viime kesänä. Sen jälkeen hänellä ei ole ollut päänsärkyä, vaikka voisi kuvitella että juuri nyt olisi stressaava tilanne, kun on koulussa pitänyt ottaa kiinni viime vuonna vähemmälle jääneitä opiskeluja ja varmasti sairauskin osaltaan vielä stressaa, ainakin minua.
Onkohan asiaa mahdettu ollenkaan tutkia? Kai niissä hoitojen aikana tietysti jotain hormoonimyllerryksiäkin tapahtuu. Jos migreeni paranee, onhan se sentään yksi hyvä sivuvaikutus.
Hyvää jatkoa Ketulle, toivotaan että niin syöpä kuin migreeni pysyvätkin poissa.
Toive89 | 31.3.2007 klo 11:09:26