Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Leukemia

Minulla vuonna 2003 sisareni oli luovuttaja ja sai itse valita kerätäänkö kantasolut suoraan selkäytimestä joka tehdään nukutuksessa,vai kerätäänkö verenkierrosta jolloin pitää etukäteen viikon verran ottaa valkosolunkasvutekijä piikki päivittäin että kantasolut lähtevät selkäytimestä liikkeelle verenkiertoon ja näin saataisiin tarpeeksi kantasoluja yhdellä keräyksellä.siskoni ei ainakaan sanonut muuta haittaa kuin istumisen olleen pari päivää hieman hankalampaa.
2008 toukokuussa samainen sisar luovutti minulle lymfosyyttejä jotka kerättiin häneltä verenkierrosta tautini uusiutuessa.sekään ei ollut mitenkään kivulias toimenpide ainoastaan siinä joutui olemaan paikoillaan kädet suorana noi 5 tuntia että riittävä määrä lymfosyyttejä saatiin kerättyä.Mutta sekään toimenpide ei ollut mitenkään kivulias ,itse seurasin vierssä keräystä.Joten ei kannata pelätä jos on luovuttamaan menossa.se on hieno ele eikä minullakkan mitkään sanat riitä sisartani kiittämään että olen saanut häneltä jo kaksi kertaa mahdollisuuden uuteen elämään.
masa 53 | 17.5.2009 klo 17:35:48