Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Jalkapohjien ja sormenpäiden arkuus oksaaliplatina ja Xeloda hoitojen jälkeen
Hei vaan, tämä ei ole ehkä kovin lohdullista miten minulla on nyt hermokipujen kanssa mutta itsekin aikanaan halusin kaikensuuntaisen tiedon niin kerronpa. Minulla tuli joulukuussa kaksi vuotta hoitojen lopettamisesta, lopetettiin silloin lähes kaksi kuukautta suunniteltua aiemmin liian rankkojen sivuoireiden (pahoinvointi ja kylmäherkkyys) vuoksi. Ensimmäisenä talvena oli niin paha että naama meni tunnottomaksi pakkasella ulkona kuin olisi halvaantunut ja puhe oli hetken puuroa sisälle tultua. Tämä kyllä hälveni pian. Hermokipuihin söin ensin 1,5 v. Lyricaa ja mietoa mielialalääkettä kipukynnystä nostamaa. Lyrica lievensi kipuja muttei sekään vienyt niitä kokonaan pois. Kyllästyin siksi syömään kallista lääkettä ja koitin olla hetken ilman lääkkeitä, kivut alkoivat tuntua polvia myöten ja nyt olen syönyt syksystä saakka Cympaltaa, tekee vähän turran olon mutta ei oikein ole sekään hyvä. Kahtena talvena en ole voinut juurikaan ulkona olla enkä kesällä pysty järvivedessä uimaan (iso harmi!) kun kroppa ei anna myöten kuin lämminvesialtaalla vesijumpassa käyntiin. Kotonakin oltava koko ajan jotkut tohvelit jalassa. Kaikesta kylmäkosketuksesta ärtyvät sormet, kämmenpohjat ja jalkapohja, toisaalta ovat arat kuin tulisilla hiilillä toisaalta tunnottomat (tämä on pikkuhiljaa parantunut, aluksi ei pystynyt kirjoittamaan edes kännykällä tekstaria kun ei ollut tuntoa sormenpäissä) ja todellakin jalkapohjissa olo kuin olisi jotkut geelipallukat. Aluksi minulle sanottiin että hermopäät pikkuhiljaa palautuvat mutta voi viedä vuosia mutta nyt on sanottu etteivät ehkä koskaan palaudu ihan kunnolla kun eivät vielä ole tämän enempää korjaantuneet vielä. Välillä ärsyttää enemmän välillä vähemmän, mutta ollaan sentään hengissä toisin kuin jotkut kanssasisaret/veljet. Näillä mennään, ei siis ollut kovin lohduttavaa tämä mutta vastaus kuitenkin. Jaksuja- Jalkapohjien ja sormenpäiden arkuus oksaaliplatina ja Xeloda hoitojen jälkeenoksaliplatinan haitat
- Re: Jalkapohjien ja sormenpäiden arkuus oksaaliplatina ja Xeloda hoitojen jälkeenjaa mullako