Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Imusolmukesyöpä todettu 7.9.11

Helmikuussa 2011 patti kaulassa. Verikokeita ja keuhkoröntgen - verikokeet hyvät, keuhkot terveet.
Maaliskuussa keskussairaalassa kaulan ultraääni ja neulanäyte suurentuneesta imusolmukkeesta. Sairaalan lääkäri sanoi, ettei pahanlaatuiseen viittaavaa, lähetti kuitenkin magneettikuvaukseen, joka tehtiin huhtikuun alussa. Tulos: kaulassa paljon suurentuneita imusolmukkeita, myös kilpirauhanen suurentunut.
Neljän kuukauden päästä kontrollikäynti.

Elokuussa kutsu ultraäänitutkimukseen: kaulalla ei muutoksia, ei otettu siis neulanäytteitä.
Korvatautien polilla lääkäri sanoi, että leikataan yksi imusolmuke näytteeksi ja tutkittavaksi ihan vain varmuuden vuoksi.
Tapahtui nukutuksessa päiväkirurgisena toimenpiteenä 31.8.

Syyskuun alussa olin kilpirauhasen vuoksi kaupunginsairaalan lääkärin vastaanotolla, joka sanoi ettei sille nyt tehdä mitään, koska minulla on IMUSOLMUKESYÖPÄ. Hän näki tulokset tietokoneeltaan. Koska niitä ei ollut ilmoitettu minulle, soitin keskussairaalaan ja kysyin miksi ei, kun tulokset olivat jo selvillä. Jokin moka oli sattunut.

Sain lähetteen laboratorioon (30 koetta, 13 putkiloa verta).
Syöpätalon (RADIUS Tampereella) röntgenissä tehtiin 23.9. vartalon CT, tietokonetomografiatutkimus, suolistoon ja suoneen varjoainetta.
Syyskuun lopussa tapasin ensi kerran syöpälääkärin, joka kertoi että sairaus on hitaasti etenevä ja koska olen tietämätön näistä asioista en juuri mitään osannut kysyäkään.

Kului lähes 3 viikkoa ja minulle tehtiin ma 10.10. magneettitukimus suolistosta. Seuraavana aamuna tehtiin PET/CT-tutkimus,jonka tekemiseen piti allekirjoittaa lupa. Sitten samana päivänä otettiin vielä luuydinnäytteet kaularangasta ja lonkasta (ai, se sattui).

Nyt olen lähes 3 viikkoa odottanut 'lopullista tuomiota', joka tulee lääkäriltä ke 2.11.

Kiitän kaikkia teitä, jotka olette jaksaneet lukea tämän. Jatkan tulosten selvittyä. On todella helpottavaa, että on tällainen kanava johon voi kirjoittaa ja josta voi lukea muiden kokemuksia. Olen lukenut niitä tuntikaupalla nyt kun löysin tämän uuden vietimen. Toivon kaikille pelkkää hyvää, fyysistä hyvinvointia ja henkistä kasvua.
coralreef | 1.11.2011 klo 00:11:26