Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

paksusuolensyöpä,CEA-arvo

Olen lueskellut joitain tarinoita täältä silloin tällöin mutta nyt läksin kirjoittamaan kun en ole huomannut juuri olevan keskusteltu CEA-arvosta.
Itseltäni leikattiin viime marraskuussa paksusuolensyöpä.
Kasvain oli 5cm, hyvä sijainti alhaalla, suolta poistettiin 40cm ja imusolmukkeita 22 kaikki puhtaat. Kasvaimen koon ja kudostyypityksen vuoksi kuitenkin suositettiin Xeloda-hoitoa vähäisen uusiutumisriskin minimoimiseksi. Päätin aloittaa hoidon.Suunnitelma oli syödä tabletteina työssäkäynnin ohessa kevät.Tuolloin tammikuussa CEA oli 2 ja kontrolleista minulle sanottiin tehtävän puolivuosittain verikokeet,keuhkokuva ja tähystys viisi vuotta(no tähän ehti tulla välillä muutos-lue säästöt).Alotin Xeloda-hoidon mutta kolmantena aamuna sain niin kovat sydänoireet siitä että jouduin sydäntehovalvontaan. Sydänosastolla meni viikko ja sydän tuli tutkittua, siinä ei mitään vikaa mutta hoitoa ei voitu jatkaa, piti mennä pelkillä kontrolleilla eteenpäin jotka oli ehtineet muuttua verikokeiksi puolivuosittain kaksi vuotta ja vain 2v välein muut. Maaliskuussa tehtiin kuitenkin vatsalaukun tähystys ja koepalat koska ruokatorven alaosaa poltteli vain. Niissä ei mitään, ilmeisesti sytostaattitabletti oli vain ärsyttänyt limakalvon ja vaivakin nyt ohi. Mutta samalla tämän kuun alussa puolivuotis-CEA näytti 7 ja määrättiin kuukauden sisällä tehtäväksi uudet labrat, magneettikuvaus ja tähystys - pitää kuulemma tutkia koska olen niin nuori(eikö vanhoja sitten tutkita!) tietty olen tyytyväinen että pääsen tutkimuksiin(odottelen nyt pääsyä)mutta mietityttää kovin mitä on tapahtumassa, mitä teidän muiden kontrolli-CEAt on olleet?
jaa mullako | 26.5.2009 klo 11:47:38