Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: kainalon tyhjennyksen haittavaikutukset?

Hei!
Minulta leikattiin melanooma Breslow 0,5mm, Clark III reilu 3vuotta sitten, vartijaimusolmukkeesta löytyi mikrometastaasi, joten kainaloevakuaatio tehtiin sen jälkeen. Kainaloon kertyi aluksi nestettä pari viikkoa leikkauksen jälkeen ja kävin punktiossa muistaakseni 6kertaa, sen jälkeen asiat on menneet hyvin. Käsi ei ole ollut koko aikana turvoksissa ja sillä voi tehdä entiseen malliin kaikenlaista, mutta jos rasittaa enemmän (esim. haravoi, punnertaa, ui pesee ikkunoita tunti kausia), voi tulla jonkinlaisia tuntemuksia (tuntohäiriöitä olkavarteen lähinnä), mutta ei mitään suuria kipuja ym. Minulle itselleni kaikkien imusolmukkeiden poisto oli hyvä vaihtoehto (tosin minun ei tarvinnut itse valita hoitoa), mutta nyt tuntuu, että jos olisi pitänyt valita, olisin valinnut evakuaation kuin epätietoisuuden siitä, että kainalossa muhii mahdollisesti jotain.
Toivottavasti kaikki osaltasi menee hyvin eikä imusolmukkeestasi löydy mitään. Kaikkea hyvää alkaneeseen vuoteen 2007!
Tellu
tellu | 4.1.2007 klo 10:14:40