Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: suurisoluinen B-solulymfooma ja uusiutuminen
Hei!En osaa vielä sanoa mitään remission pituudesta, täysi remissio on ollut vasta kolme vuotta :)
Sairastuin Diffuusiin, suurisoluiseen lymfoomaan elokuussa -03(tai ainakin silloin se diagnosoitiin). Levinneisyysaste 4b; maksa, perna, aortan ympärillä ja osin luuytimessä.
Hoitona viiden päivän "kuurit", jossa eka päivänä Mapthera, tokana injektoitiin selkäydinkanavaan lääke (en muista sen nimeä). Kolmantena, neljäntenä ja viidentenä päivänä yhdistelmät; Ifosfamidi + Mesna + Etoposidi + 2 x Mesna. Alkuvaiheessa ollut Vinkristiini jätettiin pois neuropatia-oireiden vuoksi. Tällainen kuuri annettiin 8 kertaa, kolmen viikon välein, viimeisin -04 toukokuun alussa.
Ongelmia oli vain alussa, mm. kaksi sepsistä, silloin olin sairaalassa koko syksyn. Viimeiset kuusi hoitojaksoa menivät hyvin, olin sairaalassa vain noiden viiden päivän jaksoissa.
Nyt olen seurannassa, mutta ne eivät pelota. Eivät enää vaimoakaan. Ehkä tähän auttaa uskoni siihen, että elämäni on Jumalan kädessä. Hän tietää päivieni määrän.
Rohkeutta toivon sinulle, jo alkaa kevätaurinkokin paistaa :)
- Re: suurisoluinen B-solulymfooma ja uusiutuminenimmu