Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?
HeiItselläni todettiin maaliskuussa 06 peräsuolen syöpä.Sain preoperatiivista sädehoitoa 5 kertaa. Nyt syön Xelodaa, kolmas hoitojakso alkaa ensi viikolla. Syön siis 6 tablettia/vrk kahden viikon ajan ja sitten on viikon lääkkeetön jakso. Tätä jatkuu puoli vuotta. Toistaiseksi sivuoireina ovat olleet: unettomuus, väsymys, jalkapohjien kipeytyminen ja arkuus, kämmenien nahan ohentuminen ja kuivuminen. Ei siis kovin pahoja sivuoireita - toistaiseksi... Olen 35-vuotias ja melko hyväkuntoinen (hoidan reilun vuoden ikäistä lastani kotona, joten liikettä niveliin tulee pakostakin...). Sivuoireina mainitaan myös suun/nielun limakalvojen kuivuminen, pahoinvointi, ripuli/ummetus. Oireet tietenkin yksilöllisiä. Minulla painotettu siä, että sivuoireisiin puututaan heti, etteivät pääse liian pahaksi. Kokeiltiin esim. annostuksen nostamista 8 tabl/vrk, mutta jo neljän päivän jälkeen sivuoireet pahenivat (jalkapohjat kipeytyivät pahasti). Olin muutaman päivän syömättä tabletteja ja nyt jatketaan alemmalla annostuksella.
- Tietoa Xeloda-lääkityksestä?tietoa vatsasyövästä?
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?isän tyttö
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?tietoa vatsasyövästä?
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?isän tyttö
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?epätietoinen
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?Suru
- Re: Tietoa Xeloda-l��kityksest�?epätietoinen
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?minttumari
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?Tiinahan
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?voi itku
- Re: Tietoa Xeloda-lääkityksestä?voi itku