Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: VELCADE HOITO

Kristaemilia

Kerroit äitisi sairastuneen viime marraskuussa ja Bortetsomibia (Velcade) hän sai ainakin helmikuulle saakka.
Oliko muita lääkkeitä ensin, Talidomidi ja Dexametason tai jokin muu lääke? Onko luustomuutoksia? Mikä oli äitisi Hb ja lasko diaksoonivaiheessa?
Minä sairastuin myelooman keväällä 2009 ja lääkkeenä oli Talidomidi ja Dexametason. Minulla on luustomuutokset ja Hb 92 lasko 66.
Neljän kuukauden kuluttua Dexametason lopetettiin mutta Talidomidi jatkui vielä vuoden.
Olen ollut lähes vuoden lääkkeettä.
Jälkoihin tuli puutumia ja lenkillä piti päästä välillä istumaan. Lenkkeilin paljon ja paukutin jalkojani maata vasten voimakkaasti kävellessäni. Jaloissa on vieläkin ajoittain hetkellisesti pahaakin puutumista ja toisinaan ei tunnu mitään. Kesällä lenkillä ollessani havahduin että kävelen aivan normaalisti ja pian sen jälkeen jalkani alkoivat puutuilemaan.
Mitähän mahdoin ajatella tai olin ajatuksissani niin kaukana etten muistanut käveleväni. Siitä sain selvän todisteen mikä merkitys on mielialalla parantumiseen. Olen myös huomannut, mitä enemmän liikun sitä paremmaksi jalkani tulevat.
Hyvää vointia äidillesi ja muille.
anemonet

anemonet | 20.9.2011 klo 01:17:59