Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Sytostaatti hoitojen pelko

heippa,

itse kävin keväällä 6 kpl sisplatiini-tiputuksia ja selvisin niistä tosi hienosti vaikka aluksi pelotti ihan kamalasti. kerroin tuosta pelosta heti hoitajille ja se auttoi kyllä. joka kerralla jos oli ilmennyt jotain uutta juttelin myös näistä oireista ja sain jopa auttavia lääkkeitä lisää.

nyt syövän levinneisyyden takia käyn kolmen viikon välein tiputuksissa ja ne kestävät kolme päivää.. ensimmäisen kerran olot olivat katastrofaaliset ja nyt maanantai jo hirvittää. tiputukset ovat pitkiä ja myrkkyjä menee paljon joten tein myös päätöksen jäämisestä osastolle noiksi päiviksi.

ei tässä itselläkään oo muuta toivomusta tällä hetkellä kun, että noi lääkkeet lähtis auttamaan.. jo edes pienen pieni hyvä uutinen ois maailman paras juttu!

ja noista sädehoidoista.. se oli mun mielestä tosi hienosti hoidettu koko juttu =), jäi hyvä mieli ja jopa itkuun tirahti pari hoitajaakin kun mun 7 viikon käynnit loppui. oli tarkat aikataulut ja systeemit..toki inhottavia sivuoireita mutta niistäkin selvittiin.

itse oon kokenut myös äärimmäistä ahdistusta ja se on tehnyt normielämän aika vaikeeks.. sain tähän vaivaan temesta 1mg ja otan sellaisen heti aamusta jos alkaa mennä hepulin puolelle, sillä selviän koko päivän ilman pelkotiloja. myös kävelylenkit on auttaneet ahdistukseen!

t. santorini =)
santorini | 4.8.2011 klo 12:57:06