Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Gliooma II levinnyt voimakkaasti, sädehoito aloitetaan asap
Hei Audrey ja Suvi06,Kiitos viesteistänne! Tänne on helpottavaa purkaa tunteita aina silloin, kun muuten tuntuu vaikealta painia oman sairautensa kanssa.
Minulla on siis oligoastrosytooma, joka on nyt ensimmäistä kertaa ottanut oikein kunnolla vauhtia kasvussa (diagnosoitiin 3 v sitten). Kasvain oli jo alunperinkin hyvin laajalle levinnyt eikä sitä voida sijaintinsa takia leikata, joten uuden kasvun ilmaantuminen kieltämättä huolestuttaa.
Sain tänään kutsun sädehoidon suunnittelutapaamiseen tiistaiksi 19.12. Ehdin siis käydä onkologini luona ennen sitä ja hän saa kyllä eteensä noin sata kysymystä vastattavakseen. Olen jo aloittanut kirjoittaa niitä ylös, jotta varmasti muistan kysyä kaiken (vaikka eihän niitä siltikään ikinä muista kaikkia kysyä). ;)
Alkujärkytys on jo mennyt ohi, itkeä tirautin mieheni kainalossa ja se helpotti kummasti. Tuumori on ollut mukana kuvioissa jo niin pitkään, että se ei ole aikoihin ollut mieheni ja minun keskusteluissa kovin vahvasti mukana. Nyt puhuimme asiasta taas perusteellisesti ja se tuntui helpottavan myös mieheni oloa huomattavasti.
Nyt odottelen mielenkiinnolla mitä kaikkea uutta sädehoidon aloitukseen liittyy. Kortisoni vei jo mennessään aamupäänsäryt, joten alku on ainakin ollut hyvä!
Päivä kerrallaan, mitäpäs tässä muutakaan voi tehdä. Rauhallista joulun odotusta kaikille! :)
- Re: Gliooma II levinnyt voimakkaasti, sädehoito aloitetaan asaphipsurouva