Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Nilkkakivut ja myelooma

Osaako kukaan auttaa? Minulla on kytevä myelooma. Syksyllä kuvattiin pitkät luut eikä ongelmia vielä näkynyt. Joulukuussa nilkat kipeytyivät todella. Työterveyslääkäri epäili penikkatautia ja käski olla rasittamatta jalkoja. Nyt olen koko kevään sinnitellyt jalkojeni kanssa, mutta tilanne ei helpotu. Eilen kävin uudestaan lääkärissä (olisi ehkä pitänyt käydä jo aikaisemmin). Enää ei kyseessä kuulemma olekaan penikkatauti. Sain lähetteen fysiatrille. Illalla sitten surffailin netissä ja silmiini osui kommentti reumaattisesta myeloomasta. Mulla ei ole tullut mieleenkään, että myelooma voisi ilmetä muuallakin luustossa kuin pitkissä nivelissä. Varsinkin, kun röntgenkuvat on juuri otettu ja kaikki oli puhdasta. Onko siis mahdollista, että myelooma iskee myös esim. nilkkaniveliin?

Jalat särkevät kovasti, sellaista kipinöivää särkyä koko jalkaterän alueella. Pystyn kyllä kävelemään, mutta rasituksen jälkeen kipu yltyy. Välillä valvon säryn takia öisin. Nyt kauhistuttaa, onko tautini alkanut oireilemaan viiden vuoden seurannan jälkeen?
Sissa | 27.4.2011 klo 09:11:38