Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Topimax

Minulla on Topimax ja Lamictal vastavanlaisessa tilanteessa käytössä, eli pelkästä Topimaxista en tiedä. Topimax otettiin käyttöön alkuvuodesta 06 Deprakinen tilalle ja tuntuvin muutos oli että painoni putosi puolen vuoden aikana 10 kg. Annosta on pikkuhiljaa nostettu, aikaisemmin minulla oli pieniä n. 1 min kestäviä kohtauksia kerran viikossa nyt niitä on kerran kuukaudessa. Tällä hetkellä annokseni on 150mg+150mg, Lamictal on kokoajan pysynyt samana 200mg+200mg.

Aina annoksen nostovaiheessa tunnen kämmenissä ja jalkapohjissa pistelyä ja kihelmöintiä, ja kohtaus tuntuu olevan usein aika lähellä, "istuvan olkapäällä" -niinkuin minä aina ajattelen =). Nämä sivuvaikutukset menevät kyllä aina n.kuukauden kuluessa annoksen nostosta ohi.

Kaiken kaikkiaan Topimax on minusta ainakin hyvä lääke, se on tuonut ainakin minun elämääni helpotusta. Sairastan aivokasvaimen lisäksi vaikeahoitoista epilepsiaa, jota ei saada lääkkeillä kokonaan pois. Mutta näillä lääkkeillä se pysyy ainakin jotenkuten kurissa. Nyt olen päässyt unelmieni työpaikkaan työkokeiluun ja työ sujuu sairauksista huolimatta hyvin!
pippuri | 13.7.2007 klo 13:27:18
  • Topimax
    paris
    21.6.2007 klo 15:31
    • Re: Topimaxpippuri
      13.7.2007 klo 13:27