Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Aarsu mitä sinulle kuuluu?

Olen Aarsun nuorempi tytär ja surukseni minun on ilmoitettava, että Aarsu kuoli tänä aamuna.

Hän sai juhannuksen jälkeen tietää, ettei hänen myeloomaansa enää voida hoitaa. Hänellähän sädetettiin nyt keväällä pariin otteeseen päähän kasvaneita plasmasytoomia. Ensimmäiseen niistä sädetys tehosi, mutta jo kesken toisen sädetyksen takaraivolle kasvoi uusi. Hänellä oli myös kaulassa yksi patti.Myöskään mikään kokeilluista lääkehoidoista ei enää tehonnut, viimeisenä taisi olla Velcade hoito. Alussa parhaiten tehosi Talidomi-hoito. Luulen, että Aarsun myelooma ärhäköityi tämän vuoden alussa, kun ensimmäinen näkyvä plasmasytooma ilmestyi päähän. Huhtikuun lopussa saimme tietää, että se ulottuu myös kallon sisäpuolelle ja se sai aikaan kasvojen toisen puolen halvaantumisen.

Toivottavasti en masenna teitä muita myeloomalaisia. Tämä palsta oli Aarsulle äärettömän tärkeä ja olen itse hyvin ylpeä hänestä ja hänen kirjoituksistaan. Huumori Aarsulla säilyi loppuun asti ja vielä edellispäivänä kaahasimme hänen kanssaan pyörätuolilla pitkin sairaalan käytäviä, käytiin ulkona haistelemassa aurinkoa ja kesää ja syötiin vielä kanttiinissa jätskit. Teidän kirjoituksenne antoi Aarsulle valtavasti taistelutahtoa ja vertaistuen muotonahan tämä on ensiarvoista. Erityisesti Selina sinun kuulumisesi olivat Aarsulle tärkeitä.

Siirryn nyt itse varmaankin kirjoittamaan tuonne sururyhmään.

Toivon teille kaikille runsaasti taistelumieltä tätä salakavalaa tautia vastaan. Aarsu kirjoittaisi tähän loppuun "Huominen on taas parempi kuin tämä päivä."
sisu | 12.7.2008 klo 17:21:19