Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Agressiivinen T-solulymfooma ja kantasolusiirto hoidot edessä
Kirjoitan ensimmäistä kertaa. Elokuussa nivusen imusolmuke suureni muutamassa viikossa todella suureksi. Nivus myös tulehtui Crp oli melkein 200. Solmuke leikattiin ja tutkittiin.Aluksi paikallinen patologi epäili jotain etäpesäkettä. Koepalat lähetettiin Tampereelle, siellä oltiin "melkein varma" että lymfooma, mutta sieltäkin lähetettiin vielä Helsinkiin, jossa diagnoosi varmistui. Minulle tehtiin Ct- kuvaus, paikallinen, ei levinnyt. Aloitettiin Chop 14 sytostaatit 2 viikon välein 3 päivänä peräkkäin. Viimeinen elikkä 15/5 kerta meni tänään. Viimeviikolla otettiin Ct kuvat. Tauti ei ollut levinnyt, elikkä sitä ei ollut missään. Nyt tähän lymfooma muotoon suositellaan tampereella autologista kantasolu hoitoa. Onko kellään kokemusta enemmän? Tiedän riskit, mutta tiedostan myös, jos kieltäydyn hoidosta ja tauti uusii, niin ennuste huonompi. Nämä vajaa 4 kuukautta olen pelännyt päivittäin kuolemaa. Minulla 14- vuotias poika joka murkkuna tarvitsee isää vielä enemmän. Voisinko nyt vähän huokaista, koska hoitovaste tosi hyvä?Voi myös vastata meilillä: jokesjoki1@elisanet.fi
- Agressiivinen T-solulymfooma ja kantasolusiirto hoidot edessäJouko