Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: kaksi kertaa luuydinsiirto

Hei taas,

Minulla on myelodysplastinen syndrooma, joka toistaiseksi on pysynyt vielä kurissa eikä ole riehaantunut AML:ksi. Eilen viimeisin luuydinnäyte, tuloksia en ole vielä kuullut.

Siirron jälkeen minulla oli akuuttia hyljintää, joka ilmeni iholla ja sain siihen kortisonia, joka tepsi hyvin. Nyt jälkikäteen tietysti toivoo, että sitä hyljintää olisi tullut enemmänkin, ettei tauti olisi uusinut. Jos muuten tyttäresi sai nyt siirron sytomegalo positiiviselta luovuttajalta, on aika todennäköistä, että virus aktivoituu ja siihen annetaan suonensisäistä lääkitystä. Kuuri on aika rasittava ja pitkä, muttei siitä tule mitään pahempia sivuvaikutuksia. Tsemppiä!

Itse olen melko huonossa kunnossa tällä hetkellä, kun hemoglobiini on pudonnut alle 90, eikä oikein jaksa enää tehdä mitään. Ennen joulua pitäisi saada pari pussia punasoluja, että pärjää juhlapyhien yli. Tauti uusi salakavalasti, enkä edes ajatellut, että näin voisi enää käydä, kun siirrosta on kuitenkin jo neljä vuotta. Järkyttävintä on se kuinka nopeasti olen nyt kuukauden sisällä mennyt huonompaan kuntoon. Mutta päivä kerrallaan pitää yrittää jaksaa.

Rauhallista joulunaikaa ja toiveikasta uutta vuotta toivottaa Merode.
merode | 19.12.2007 klo 17:24:37