Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Peräsuolen syöpä

Kovasti on positiivisia viestejä. Itse mieheni sairaudelle menettäneenä olen todella vihainen ja pettynyt siihen, että kukaan ei sanonut suoraan missä mennään. Mutta ehkä kaikki eivät halua kuulla totuutta. Levinneeseen paksusuolen syöpään ei ole parantavaa hoitoa, on vain pitkittävää hoitoa. Näin minulle ja miehelleni sanottiin. Vielä saattohoitoonkin lähdettäessä kerrottiin, että jos vointi paranee, voi tulla takaisin sairaalaan hoitoon. Sen jälkeen hän eli kymmenen päivää!!!! Kaikki oli yhtä sumua ja kauhua näin jälkeenpäin ajatellen. En ehkä olisi pystynyt mitään tekemään toisin tai sanomaan toisin, vaikka olisin tiennytkin miten asiat on, mutta jotenkin vain tuntuu väärältä että ei kerrottu missä mentiin.

Toivon, että isältäsi ei löpydy etäpesäkkeitä mistään. Kukaan ei varmaankaan osaa sanoa ennen leikkausta, joudutaanko koko peräsuoli poistamaan ja tarvitaanko avanne. Jos etäpesäkkeitä ei löydy, isälläsi on mahdollisuus parantua täysin. Toivon sinulle ja perheellesi voimia odottaa leikkausta ja vastauksia kysymyksiinne. Jatkuva koetulosten ja leikkaustulosten odottaminen on rasittavaa ja syö ihmistä.
Wenny | 7.4.2006 klo 20:44:59