Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Menossa vartijasolmuketukimuksiin ja leikkaukseen
Moikka!Olen myös suht tuore melanoomapotilas (33v nainen). Minulta löytyi melanooma pakaran luomesta, joka poistettiin jo ennen joulua. Helmikuussa olin vartijaimusolmukkeidenpoistossa ja pakarasta leikattiin reilummin jo poistetun luomen ympäriltä. Vartijaimusolmukkeita poistettiin kaksi ja molemmista löytyi melanoomasoluja.
Nyt vajaa kuukausi sitten tyhjennettiin nivusesta imusolmukkeet ja niiden vastauksia suurella jännityksellä odottelen. Nivuseen jäi isohko onkalo, joka nyt kerää nestettä ja parin päivän välein sitä punktoidaan sieltä.
Vaikka imusolmukkeidenpoistosta on ollut vaivaa ja haittaa, olen tyytyväinen, että se tehtiin.
Onhan tässä ollut sulattelemista, ja koko kevät on mennyt muutaman viikon jaksoissa, aina jotakin vastausta odotellen..
Mut silti melko positiivisella mielellä ja kesää odotellen! Ja taudille aion näyttää närhen munat.. ;)
Jaksamista teille kohtalotoverit!
- Menossa vartijasolmuketukimuksiin ja leikkaukseen melanomanainen
- Re: Menossa vartijasolmuketukimuksiin ja leikkaukseen melanomanainen
- Re: Menossa vartijasolmuketukimuksiin ja leikkaukseen Melanoomamatka