Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Onko kenelläkään käytössä Tarceva nimistä syöpälääkettä?
Minulla ei ole haimasyöpä, mutta olen sairastanut levinnyttä syöpää jo v. 2002 alkaen. Pari vuotta sitten kasvaimeni oli patologin tutkittavana ( taas kerran) ja huomattiin tuo EGFR reseptorin positiivisuus.Tarcevahan on tablettilääke ja juuri noihin em. reseptoripositiivisiin syöpiin sopiva.
Sain Tarcevaa muutamia intervalleja. Valittavasti Kela poisti sen korvauksesta ja vuosimaksukatosta sairastamani taudin osalta, joten lopetin sen käytön taloudellsista syistä, sillä 30 tabletin pakkaus maksoi yli 1000 euroa.
Haima- ja keukosyöpään Kela sen edelleen korvaa.
Koska sain samaan aikaan muuta lääkitystä myös, en osaa sanoa Tarcevan osuutta hoitotulokseen,lääkärini piti sen tehoa kuitenkin kohdallani hyvänä.
Tarceva aiheuttaa monille acnen kaltaista ihottumaa, yleensä se kuulemma on tehon merkki. Lisäksi minulle tuli varsinkin päänähan kutinaa ( kaikille sitä ei tule).
Oman kokemukseni Tarcevasta oli sellainen, että se aiheutti aika keljuja sivuoireita kohdallani. Mutta kuten tiedämme, jokaisellahan nämä hoidot ovat erilaisia.
Voimia sinulle. Itse olen elänyt jo 14kk ilman sytoja uuden kokeellisen onkolyyttisen virushoidon varassa.
Näitä hoitoja olen saanut kaksi kertaa vuoden sisällä.
Uusia hoitoja tulee ja se luo toivoa!
Ei yksityisviestejä kiitos.
- Re: Onko kenelläkään käytössä Tarceva nimistä syöpälääkettä?Hillevi