Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Avanne / tyrä
Moikka taas pussi-ihmiset,
Kävin eilen avannehoitajalla näyttämässä avannettani kun sitä ei ole oikeastaan kukaan tarkastanut tikkien poiston jälkeen.
Itse olen ihmetellyt kun avanteen puoleinen mahanpuoliska on paljon koholla verrattuna siihen toiseen puoleen.Olen ajatellut, että kai ne suolet on siellä jotenkin sykkyrällä ja tää kuuluu asiaan.Sehän näkyy vain silloin kun olen seisaallaan eli jos lääkäri tutkii potilaan kun tää on selin makuulla nin ei se kohouma erotu.No, tää avannehoitaja katsoi ja sanoi, että on alkavan tyrän merkit.Minä olin tosi tarkka sen 4-6 viikkoa leikkauksen jälkeen ,etten nostanut tai kantanut mitään mutta sen jalkeen tietysti pikkuhiljaa olen alkanut enempi "rehkimään".
Onko muilla kokemuksia tästä? Tehdäänkö tyrälle mitään tässä vaiheessa vai saako se kehittyä ja se sitten korjataan vasta samassa yhteydessä kun avanne suljetaan?
Varsinkin ohuiden kesävaatteiden kanssa tällainen erottuu varsinkin jos vielä avannepussikin on pullea.
Muuten kaikki suhtkoht hyvin täällä...toivottavsti myös kaikilla muilla avanneihmisillä
terkuin
vapaa pudotus
- Avanne / tyrävapaa pudotus
- vastausta ehkä?Keeko