Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Syöpään sopeutuminen

Hei!
Jotenkin tunnistin itseni kertomuksestasi.samat tunteet olen läpi käynyt ja nyt olen varovaisen onnellinen, että syöpäni on saatu kuriin,mutta kuitenkin mielessä kalvaa ajatus...en osaa täysin iloita, joku kumma pelko on koko ajan mukana.
Kait se kuuluu asiaan ja onhan tämä sellainen juttu ,että se kulkee jollain tasolla mukana aina, enemmän tai vähemmän.
Sairastuin tammikuussa, leikkaus oli helmikuussa ja maaliskuussa sain tiulokset, että kaikki on saatu kirurgisesti pois, eli jatkossa mennään kontrollein, ensimmäinen on kesäkuussa. Sitä sitten jännittämään...
Olen tietysti ikionnellinen tiedosta ja pääsin vähällä, ainakin vielä, kun täällä lueskelee näitä selviytymistarinoita niin ei voi kun ihmetellä miten ihmiset jaksaa kaikkien rankkojen asioitten lomassa.
Kyllä itsekin kävin sellaisen kahden kuukauden tehokurssin mielen hallinnasta, kun sitä shokeeraavaa uutista yritti sulatella...kyllä sitä ehtii ajatella kaikki mahdollisuudet hyvistä sinne kaikista pahimpiin vaihtoehtoihin.
Ihmismieli on kumma kapistus, no jokainen on tietty yksilö tässäkin asiassa, mutta luulen ettei sellasita ihmistä ole joka pystyy tämän hyväksymään ja ymmärtämään heti miten diagnoosin saatuaan.
Nyt yritän nauttia kaikista kivoista ja yksinkertaisista asioista, arki on ihanaa, ystävät on parasta,koiriani rakastan yli kaiken!
On tullut niin sanotusti iso elämän nälkä!!! Nähdä ja kokea, eikä ne asiat tarvitse todella olla mitään taivaita hipovia juttuja, auringon paiste, linnun laulu,uudet verhot kotiin...yms...
Edelleenkään en sano enkä löydä sitä asiaa, että mitä hyvää syöpä on elämääni tuonut tuon edellä mainitun lisäksi, sitä vastausta etsin yhä-saattaa olla etten sitä koskaan löydä, mutta tämä on nyt minun tieni ja tätä mennään , nauttien. Kukaan ei tiedä mitä huominen tuo, on elettävä tässä ja nyt.
Tsemppiä sulle , nauti ja elä.
Lisbe | 13.4.2014 klo 18:20:26