Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: kantasolusiirron jälkeen
Hei kaikille!Itselleni tehtiin tuo allogeeninen kantasolusiirto huhtikuussa 2008. Minulle siitä on jäänyt monenlaisia ikäviä jällkivaivoja. Suunnilleen kaikki, mitkä oppaassa kerrottiin mahdollisiksi, olen myös saanut.
Kroonisen käänteishyljinnän takia olen syönyt kortisonia ja Sandimmunia koko siirron jälkeisen ajan. Ja tietty kaikki muut pakolliset myrkyt. Kortisonista on seurannut aseptinen osteonekroosi vasempaan lonkkaan, myopatia, jonka vuoksi liikun pyörätuolilla nykyään, kaihi molempiin silmiin (leikattu), sekä yleistä kudosten haurastumista, jonka seurauksena paksusuolen puhkeama ja avanne, sekä vatsan alueen jonkun valtimohaaran repeämä, joka leikkauksella korjattiin.
Kovat kivut ja vahva kipulääkitys myös päivittäisinä seuralaisina. Samoin se pahoinvointi/kuvotus, josta joku kyselikin. Parkinsonin tautikin tuli, mutta en tiedä, onko sillä mitään tekemistä tuon siirron kanssa. Tässä listassa nyt nuo eniten elämää haittaavat asiat. Jotain jäi varmasti pois, mutta sitä ei sitten ilmeisesti ollut tarkoituskaan kertoa.
Tulevaisuudesta en tiedä mitään. Todennäköisesti syön näitä myrkkyjä lopun elämäni; ei osaa lääkäritkään sitä ennustaa.
Tällaista viestiä ei ehkä saisi edes tänne kirjoittaa; joskus vaan tuntuu niin katkeralta olla koko ajan kipeä. Positiivisuus häviää sen vägen. Toivottavasti teillä muilla menee hyvin kaikki, tavallisempaahan se niin on.
Tsemppiä taipaleelle
- Re: kantasolusiirron jälkeenriitukka
- Re: kantasolusiirron jälkeenunelma