Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Non-Hodgin lymfooman hoidot
Hei,Minullakin oli vuosi sitten sama tilanne, sama syöpä ja sama hoito. Selvisin kolmella kerralla ja kuukauden sädetyksellä. Mulla toisen ja kolmannen hoidon jälkeen heti seuraavana yönä oli pahimmat oksentelut ja olinkin sairaalassa yötä (sinne saa jäädä yöksi, jos siltä tuntuu. Mulle tuli sairas olo jo siellä sairaalassa ennen kotiutusta). Ja ihan niin kuin Tellu kirjoitti, niin viikon verran hoidon jälkeen oli semmonen äklömpi olo. Pärjäsin ilman pahoinvointilääkkeitä kotona. Syöminenkin helpotti oloa, ihan mitä vaan teki mieli ja pystyi syömään ja pieniä määriä kerrallaan. Pahoinvoinnin lisäksi olin kipeänä vähän sieltä ja täältä, ihan kuin flunssassa. Mutta kuten eräs hoitaja minua valisti, nuo oireet ovat kovin potilaskohtaisia.
Minunkin hiukset lähtivät parin viikon päästä eka hoidosta. Leikkuutin saman tien ilmavan kesätukan itselleni. Peruukkia aloin käyttää syksyllä, kun päätä alkoi palella! Nyt on jo vahva oma tukka.
Muistan hyvin, miten minua pelotti vuosi sitten. Olen nimittäin hyvin lääkevastainen ihminen. Aina ajattelin, että kunhan en vaan syöpähoitoihin joutuisi! Siellä sitten olin. Onneksi henkilökunta oli aivan ihanaa ja tunsin hoitojen aikana, että olin hyvissä käsissä. Hoitojen välissä soitin epäröimättä osastolle, jos jokin oire tai muu asia askarrutti mieltäni. Sain sieltä tukea.
Jaksamista ja voimia sinulle Siiri.
- Re: Non-Hodgin lymfooman hoidottuulikki
- Re: Non-Hodgin lymfooman hoidoturheilija