Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Sädehoidosta toipuminen

Hei!

Uskon, että et varmasti ole ainoa, jolle myös sädehoito on aiheuttanut ongelmia, vaikka suurin osa päässee melko helpolla niistä.
Itse sain ensimmäiseen syöpääni "vain" sädehoidot, hoito annettiin vatsanalueelle, ja olin hoidon ajan erittäin huonossa kunnossa, ja sain siitä myös pysyvät ja invalidisoivat vauriot.
Tähän toiseen syöpääni sain sytostaattihoidot, jotka hoitojen aikana ottivat koville, tai lähinnä se yksi viikko hoidon jälkeen oli vaikeaa, mutta kun hoidot loppuivat, palautuminen oli nopeaa. Sädehoitoja en tähän toiseen syöpään saanut, koska ensimmäisellä kerralla aiheutti vakavia sivuoireita niin paljon.

Vaikka sytostaateista lähti tukka ja voimat oli poissa, mutta minulle ne olivat kuitenkin huomattavasti helpommat kuin sädehoito. Eli meitä on monenlaisia, ja elimistömme ovat erilaisia, ja täältä palstalta on hyvä kysellä, jos jollain on vaikka vinkkejä oireiden helpottamiseksi. Minulla ei ole sinulle mitään neuvoa niihin, koska minulle ei taas tullut tuollaisia ongelmia.

Mutta kesä tulee, ja aikaa kun kuluu, niin oireet varmasti helpottavat!

t. Ellinoora
ellinoora | 18.5.2009 klo 12:48:52