Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Interferonihoito

Aloitin interferonihoitoni melanoomaan joulukuussa pistämällä Intronaa 3MU kolmesti viikossa. Kahden kynän jälkeen annosta nostettiin 5MU kolmesti viikossa.

Ensimmäisen pistokerran jälkeen minulle tuli kuumetta alentavasta lääkkeestä huolimatta flunssan kaltaisia oireita; lämpö nousi lähemmäs 38 astetta ja paleli niin vietävästi.

Tämän jälkeen olen käyttänyt Intronaa täysin ilman ongelmia, tai itse en ainakaan ole kokenut kärsineeni mistään sivuvaikutuksista liittyen tähän hoitoon, sytostaattihoitojen sivuvaikutukset ovat sitten asia erikseen.

Kerran Helsingissä yksityislääkärillä käydessäni hän kertoi minulle tapauksesta, jossa henkilö oli monta vuotta käyttänyt interferonihoitoa melanooman hoitoon. Heti hoidon lopettamisen jälkeen hänelle kuitenkin ilmestyi melanooma-kasvaimia, jotka saatiin taas kuriin interferonihoidolla.

Tämän lääkärin mukaan interferonihoito on yksi tehokkaimmista hoitomuodoista melanoomaan, oli se sitten yksin tai sytostaattihoitojen kanssa.
pikku-hanna | 28.3.2010 klo 15:03:50