Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Mitä hoitoja yksityisellä jos ei julkisella?

Minulle ei julkisella puolella löytynyt mitään oleellisesti uutta tarjottavaa levinneeseen syöpääni kesällä 2005.

Olin saanut sytostaattihoidoista erittäin pahat sivuvaikutukset ja allergisoitunut.Hoidoista huolimatta tauti oli levinnyt maksaan ja vatsaonteloon.

Sain vinkin yksityisestä syöpähoidosta ja siellä toteutettiin yksilöllinen hoito, jossa vaikeat sivuoireeni huomioitiin syostataatin osalta, lisäksi tuli mukaan täsmälääke ( jota ei saanut minun syöpääni julkisella puolella). Syöpä saatiin kuriin.

N. 1v ja 3kk myöhemmin anoin ko. lääkitysta julkiselta puolelta, turhaan sitä ei suostuttu antamaan, vaikka oli esittää hyvä hoitotulos. Hoitodoktriini oli silloin poliklinikalla vuodelta 2001 minun tautiini. Jatkoin yksityisellä.

Tämä uusikin lääkitys hyytyi viime syksynä ja sain tammikuun alussa 2008 onkolyyttisen virushoidon ns. viime vaihtoehtona. Toistaiseksi en sen jälkeen ole tarvinnut syöpähoitoja. Se on kantanut jo yli 8kk. Ainoa sivuvaikutus virushoidosta oli lievä flunssa minulla.

Hoidon voi uusia vielä tänä vuonna tarvittaessa. Jos Lääkelaitos ajaa uuden lääkelain siinä muodossa läpi, kuin on alustava esitys, hoidot loppuvat ensi vuoden alussa. Byrokraatit lopettavat hoidot byrokratiaan vedoten. Sen vuoksihan olemme keränneet adressiin nimiä, ettei näitä hoitoja torpattaisi, koska tulokset ovat lupaavat ja lääke on halpa www.adressit.com/virushoito

Valitettvaa vain on, että KELA ei korvaa yksityishoidossa annettavia lääkkeitä ( muutama poikkeus on), eikä niitä saa vuosimaksukattoon.

Onkolyyttisen virushoidon lääke ei maksa, muita kuluja tulee sitten potilaasta riippuen, itselläni n.vähän yli 2000e.

Hoitohan on tapauskohtainen, eikä toinen potilas voi sanoa, mitä kullekin löytyy, vai löytyykö mitään. Se on lääkärin asia.

Ei yksityisviestejä,kiitos.

Hillevi | 23.9.2008 klo 20:15:22