Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: jakoketjua aiheesta:follikulaarinen lymfooma

Kiitos Soikku vastauksestasi!
No joo, minä olen 49 vuotias Porvoolainen. Huomasin kesäkuun puolessa välissä suurentuneen imusolmukkeen kaulallani oikealla puolella. Oli ihan selvästi suurentunut ja näkyi päältäpäin. Sen alapuolellakin on kaksi hieman suurentunutta imusolmuketta. Menin työterveyteen ja sain sieltä lähetteen Porvoon sairaalaan korvalääkärille. Sieltä soitettiin että lääkärille olis aika vasta elokuun puolessa välissä ja lähetteen perusteella lääkäri oli arvioinut patin olevan kaulakysta... En kuitenkaan rauhoittunut tästä vaan menin yksit.korvalääkärille ja pääsin saman tien kaulan ultraäänitutkimukseen jossa näkyi selvästi kolme epänormaalia imusolmuketta. Röntgenlääkäri otti sitten neulabiopsian patista ja korvalääkäri soitti seuraavalla viikolla minulle että näytteessä ei ollut mitään erityistä mutta että jotkut piensoluiset lymfoomat ei löydy tällä konstilla vaan patista on otettava koepala. Sitten sain ajan korvaklinikalle ja suurin patti poistettiin ja sitten sain soittoajan lääkärille tiistaipäivälle klo 9. Soitin sinne mutta en saanut tohtoria kiinni koska hän oli leikkauksessa, puolenpäivän maissa yritin uudelleen enkä silloinkaan saanut häntä kiinni ja he sanoivat että hän soittaa sitten minulle. Luulin jo että ei se voi mikään paha olla kun joudun nän odottelemaan vastausta mutta olipa kuitenkin. Puoli neljän maissa hän soitti ja sanoi että lymfooma sieltä sitten löytyi, follikulaarinen sellainen ja että kutsu tulee parin viikon sisällä röntgeniin ja syöpäklinikalle ja sillä tiellä nyt ollaan.
Minä olen yksinhuoltaja joten taloudellisetkin asiat huolestuttavat. Vanhemmat poikani ovat jo 24 ja 22 vuotiaita mutta kuopus asuu vielä kotona. Hän on 15 vuotias. Asuntolainaakin on vielä aikalailla maksamatta...
Kiitos myös ruokavinkeistä. Ajattelinkin että on paras laittaa pakkaseen jotakin.. Olen vaan niin saamaton enkä tahdo millään pystyä keskittymään mihinkään. Olen nyt vielä töissä. Olen hammashoitolassa osastosihteerin hommissa ja nyt alkaa kahvitauko! Kirjoittelen vielä lisää myöhemmin.
terv. Marsu
marsu | 8.9.2009 klo 09:11:47